Friday, August 26, 2005

Analyse van "mijn" D/s

Onderstaand probeer ik jullie een (klein beetje) inzicht te geven en uit te leggen wat voor "mij" nu een D/s relatie is. Voor mijzelf is dit tevens een analyse van hoe een voor “mij perfecte” D/s-relatie er uit ziet en waar ik nu precies zo naar verlang.

Wat wil ik wel en wat wil ik niet?!

Niet:
- Spel om het spel, eenmalig, one-night stand,
- striemen, blauwe plekken, uiterlijke kenmerken
- geen afsluiting van luchtwegen (breath control) of wat dan ook
- geweld om geweld
- pijn om de pijn
- schreeuwen/ snauwen oftewel duidelijk geprofileerde Dominantie
- vernedering om echt te kwetsen
- mindplay om te manipuleren, indoctrineren
- te weinige/geen aandacht
- te weinige/geen zorg
- te weinig/geen communicatie
- te weinig/geen leiding
- te weinig/geen sturing
- te weinig/geen controle
- te weinig/geen verantwoordelijkheid
- te weinig/geen gevoel…….liefde
- oneerlijkheid, wantrouwen
- afbreken op welke wijze dan ook van mijn persoonlijkheid
- drank drugs, poppers e.d.
- electro, naalden
- p&p kids en dieren

Wel:
- D/s wellicht uitgroeiend naar een 24/7 relatie
- kort samengevat: alle tegenovergestelde zaken van het lijstje NIET
(en hoogstwaarschijnlijk nog veel meer!


Wat is een D/s voor mij?

D/s is een relatie waarin de machtsverhouding tussen beide partners absoluut duidelijk is en eigenlijk het meest belangrijke, nl wie is Dominant en wie is sub. Je zou kunnen zeggen het vertrekpunt of de basis voor die relatie. En al vanaf die basis moeten beide partijen van het begin af aan het gevoel hebben dat dit goed voelt voor een ieder van hun, zonder twijfel, zonder aarzeling…………je zou bijna kunnen zeggen het zou al bij voorbaat een natuurlijke opstelling/verhouding tussen beiden moeten zijn zonder dat er ooit echt gespeeld is…….puur gebaseerd op gevoel wat de een bij de ander oproept en naar boven laat komen/komt.

Mijn gevoelens in een D/s?

Mijn gevoel………het gevoel alles los te kunnen laten, geen beslissingen te nemen, niet te hoeven nadenken over goed of niet goed, gehoorzamen en volgen zonder angst, me laten vallen en weten dat ik gevangen wordt, alles laten gebeuren en over mij heen laten komen, luisteren, doen, (over)geven in en aan, handelen in opdracht en doorzetten, ondanks dat dit misschien tegenstrijdige gevoelens in mijzelf oproept van wel leuk of niet leuk, gemakkelijk of niet gemakkelijk maar met de wetenschap dat alles wat er gebeurt, wat ik doe, wat ik geef altijd mij uiteindelijk gelukkig zal maken en ik daar zonder enige twijfel absoluut op kan vertouwen voor de volle 100%.


Wat heb ik daarvoor nodig en wat geef ik uiteindelijk terug?

Wat heb ik nodig…..ten eerste een Dominant, logisch. Maar vervolgens komt de vraag wat voor een dominant? ………een echte natuurlijke Dominant!
Wat is een echte natuurlijke Dominant voor mij dan? Niet iemand met een bepaald postuur, van een bepaalde lengte, kleur ogen of haar…..ook niet iemand die knap of lelijk is (wat is dat eigenlijk grijnzzzz???)…………Nee het is het gevoel wat diegene mij geeft, in mij losmaakt en dat kan door alles zijn…….een blik, een bepaalde manier van spreken, een aanraking of juist niet maar boven alles een uitstraling die mij – al zou ik mijn ogen gesloten hebben, mijn vingers in mijn oren gestopt hebben - kan raken puur door de kracht van een gevoel dat hij uitstraalt als hij bij mij in de buurt is/staat.

Over de uiterlijkheden heb ik het eigenlijk al gehad, die zijn dus niet het aller belangrijkste.
Wat dan wel…………..
Iemand die geïnteresseerd is in mij als mens, als vrouw, als vriendin, als maatje, als geliefde als moeder van…, als sub en die daar moeite voor wil doen en energie in wil steken om al deze verzetten van mij/in mij te leren kennen.
Leren kennen, persoonlijk, in gesprek, in samen dingen willen doen en kunnen ondernemen, zowel de normale, geregelde dagelijkse maar ook de spontane, impulsieve, extremere.
Zeker niet iemand die vooraf een ingevulde sublijst wil ontvangen want……….Wat zoek je dan en wat wil je dan……..gelijk een perfecte sub, een uitgestippelde weg ????? Nee dank je niets voor mij!
Ik verlang en wens aandacht, geborgenheid, gevoel, genegenheid, liefde maar boven alles absolute eerlijkheid en openheid.
Hij is in staat te zien waar mijn angsten, mijn struikelblokken en mijn kwetsbaarheid en grenzen liggen, maar ook mijn behoeften en verlangens
Daarnaast kan hij tegengas geven, mij terug halen, mij op mijn plaats zetten, mij onder controle houden, de touwtjes strak houden doch dit alles op een subtiele maar (voor mij) niet mis te verstane wijze, zowel verbaal als emotioneel en lichamelijk.
Deze persoon, deze Dominant zal nooit iets moeten maar………alles willen, vanuit zichzelf
omdat hij begrijpt dat precies dit is wat ik nodig heb. Dat juist hierdoor mijn vertouwen in hem alleen maar zal groeien en dat daardoor mijn aanhankelijkheid, afhankelijkheid en mijn overgave aan hem alleen maar groter zal worden en heel diep zal gaan simpel vanuit mijzelf zonder enige vorm van dwang, want uiteindelijke is dat mijn ultieme wens, mijn verlangen mijzelf helemaal kompleet en totaal overgeven en kunnen geven aan die ene, aan hem, mijn Dominant, mijn Meester!

Met deze Dominant, tussen hem en mij zal uiteindelijk een gevoel van één ontstaan waarbij de macht een wisselwerking kan en zal hebben tussen Dominant en sub zonder iets af te doen aan de machtsverhouding die te allen tijde tussen ons zal bestaan.
Het zal een gevoel zijn dat nooit verdwijnt, er altijd zal zijn in ons samenzijn maar ook als wij ieder op ons zelf zijn. Voelbaar in zowel de dagelijkse routine zaken als ook in en bij bijzondere momenten. Weliswaar zal dit gevoel de ene keer op de voorgrond en heftig allesoverheersend er zijn en de andere keer op de achtergrond, sluimerend maar uiteindelijk zal het er "altijd" zijn en blijven.

Mocht dit gevoel -door wat voor een reden ook- ooit “echt” verdwijnen dan is de D/s relatie absoluut ten einde!

Wil ik nu een “Speld in de Hooiberg vinden?”

Misschien, misschien niet. Ik weet dat het zo kan zijn, ik heb dit mogen ervaren en ondanks dat die D/s nu beëindigd is, ik daar heel verdrietig (nog steeds) om ben, heb ik er nooit 1 seconde spijt van gehad, in tegendeel het heeft mij voor het eerst in mijn leven “echt oprecht gelukkig gemaakt" binnen een relatie. Mede hierdoor, deze wondermooie, unieke en wie weet wel eenmalige ervaring staat voor mij als een paal boven water…………..Dit of Niets!!!
Ik weiger simpelweg om concessies te doen of te settelen voor minder dan ik heb gehad.

Afijn ik ben en blijf sub, of dit nu is met of zonder een D/s relatie. Maar is het met dan is voor mij "de D/s" beleving het belangrijkste. Pijn door slaan, zwepen ed. bondage, mindplay, het gebruik van attributen en alle andere denkbare zaken zijn voor mij de "extra's" de aanvullingen de....slagroom met kersje op de taart!!!!

Denk je nu "roos, meid keep one dreaming"?! dan is dat oke.
Ik droom niet, ik ben op weg om "mijn behoeftes en verlangens" werkelijkheid te laten worden!!!!!


s_roos
26-08-2005

7 Comments:

Anonymous Dryade said...

s_roos,

Het is nooit eenvoudig om de perfectie te vinden. Maar weten wat je wil is reeds een hele grote stap in de goeie richting.
Ik duim met je mee - dat kan ik je alvast geven. ;-)

D.

8:17 AM  
Anonymous sillygirl{M} said...

Hoi roos,
wat heb je dat prachtig verwoord wat een D/s voor jou wel en niet is! Het komt ook erg overeen met mijn eigen gevoelens, dus vond het erg fijn om te lezen. Ik hoop dat je de relatie vindt waar je naar verlangt.
liefs,
silly

10:45 AM  
Anonymous musi said...

Hi Roos,
wat mooi en duidelijk verwoord. Dank je voor het delen.
liefs van musi

2:36 AM  
Anonymous Lost said...

Hoi Roos,

Erg mooi zoals je het omschrijft en het gevoel wat er in spreekt...

Groet, Lost

12:06 PM  
Anonymous Joanna said...

Mooi verwoord, ik heb je beleving gelezen, en weet precies hoe jj je voelt, je blijft zoeken naar de juiste meester, je gaat niet voor minder dat herken ik ook, mijn relatie is ook zo'n tien weken geleden beëindigd, en heb het er moeilijk mee.Daarom fijn om dit van jou te lezen nu,over je gevoelens!Ben weer aan het zoeken nu, maar vind niet de aandacht die ik zou willen van een meester,en dan wel moeilijk om geduldig te blijven.Maar blijf het proberen net als jij , ik wil niet voor minder gaan.

Joanna

1:10 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hi, zo mooi opgeschreven...precies mijn gevoel. Ik geniet intens van je woorden. Ik hoop dat je inmiddels nieuw geluk gevonden hebt. Jolanda.

1:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

Brokersring.com - Learn how to turn $500 into $5,000 in a month!

[url=http://www.brokersring.com/]Make Money Online[/url] - The Secret Reveled with Binary Option

Binary Options is the way to [url=http://www.brokersring.com/]make money[/url] securely online

11:28 PM  

Post a Comment

<< Home