Tuesday, July 19, 2005

Gedicht "Dubbel"

“Dubbel”

Dubbel is alles wat ik momenteel voel.
Dubbel is juist dat wat ik niet bedoel.

Dubbel is doen en daarmee in tegenspraak.
Dubbel…………het web waarin ik verstrikt ben geraakt.

Dubbel gevoel, Dubbel zijn.
Dubbel ….. verdriet wordt geluk en geluk is ineens pijn.

Dubbel is weten en gelijk aan niet krijgen.
Dubbel is gaan en tegelijkertijd blijven.

Dubbel is gebonden aan en toch sta ik alleen.
Dubbel………..waar moet ik toch met deze gevoelens heen.

Dubbel is het verlangen naar doch afstoten tegelijk.
Dubbel gevoel van gemis toch ben ik ontzettend rijk.

Dubbel is dat de vraag het antwoord zal zijn.
Dubbel het gevoel ik ben groot en eigenlijk heel klein.

Dubbel de totale overgave die verandert in eigenlijke macht.
Dubbel is afhankelijkheid maar betekend enorme kracht.

Dubbel is alles tegelijk ja en nee, wel en niet.
Dubbel …………dat ben ik de vrouw & sub verenigd in één die je nu ziet!

s_roos
18-07-2005

1 Comments:

Anonymous Lost said...

Beste Roos,

Zoals je hele gedicht,dubbel...
de herkenning van het mooie,
de erkenning van de pijn.

"If you believe in joy, it is because of sadness"

Groet, Lost

10:47 AM  

Post a Comment

<< Home