Tuesday, June 21, 2005

Gedicht "Vriendschap"

Voor Biwa



“Vriendschap?!”

In de turbulentie van een situatie, op zomaar een moment,
kan het gebeuren dat je tegen een speciaal iemand aanrent.

een aardige mens, een heel tof persoon,
totdat moment, niet meer, niet minder dan gewoon.

Een eerste contact ontstaan van uit teksten, gelezen,
af en toe je zelf vragend, wie mag dit dan toch wel wezen?

Van uit de ontmoeting , een Chat op internet,
een eerste stap die tot werkelijk contact aanzet.

Complete tegenpolen qua uiterlijk, in stijl misschien, weliswaar,
maar ook evenbeeld, aanvulling, een klik…en niet zomaar.

Van Luchtig tot diepgang in gesprekken van vele uren,
die wat mij betreft het begin zijn en nog lang mogen duren.

Voorkeuren, angsten, tegenpolen soms in de beleving van het gevoel,
maar meer nog herkenning, samenhorigheid gelijk weten wat ik bedoel.

beide onzeker, vragend, zoekend, op weg naar wie we eigenlijk zijn
steunende stimulatie, samen sterker en dat…….. voelt heel fijn

Mede door jou ondervonden en gekregen meer dan ik had verwacht,
positiviteit, inzicht, vertrouwen in mijzelf en mijn eigen kracht.

Gelijkgestemden, bijzonder & waardevol wordt ik me steeds meer gewaar
twee mensen, twee vrouwen, twee sub’s een nieuwe vriendschap…..doch niet zomaar!


s_roos
20-06-2005

0 Comments:

Post a Comment

<< Home