Tuesday, June 21, 2005

Gedicht "Hitte"

“Hitte”

Liggend op mijn buik in de hete middag zon,
draai ik me langzaam en loom nog eens om.

Stralen op mijn huid, laten mijn borsten warm gloeien,
veroorzaken mede het gevoel dat in mijn onderbuik begint te broeien.

Langzaam spreidt het zich verder in mijn lichaam uit,
overheersende machtige gedachten, als ik mijn ogen sluit.

Schrijnend is de hitte, waardoor ik mij bijna laat verleiden,
mijn benen langzaam ver & toegankelijk uit elkaar te spreiden.

Groeiende spanning, het verlangen naar zoveel en meer,
De ja vu gedachten aan jou en de strokenzweep van leer.

Hard, schrijnend, gloeiend, schreeuw ik het daarbij uit,
nu alleen de intense hitte, genietend zonder geluid.

Wil omdraaien, mijn god, ik houd het niet meer,
denk ik zwetend en badend in deze hitte, keer op keer.

Iets, maar ik weet niet wat, weerhoud mij daar van,
weggezonken, versmolten, het gevoel waartegen ik me nooit verzetten kan.

Tot plots ijskoude druppels spelenderwijs, mijn lichaam raken,
mij gillend van schrik uit deze roes doen ontwaken.

Lachend, trillend, noch na bibberend van mijn verlangende dromen,
beseffend nu een harde aanraking van jou en ik was klaargekomen.

Oh warmte, zwoele hitte, waarom, waarom doe jij mij dit aan,
met een glimlach besluitend dat ik toch maar beter nu uit de zon kan gaan.

s_roos
19-06-2005

0 Comments:

Post a Comment

<< Home