Thursday, May 26, 2005

Stom, stom, stom

Vannacht, ik kon niet slapen, alles, ieder woord, iedere zin ging 1000 keer door mijn hoofd. Alle maanden, alle keren van ons samenzijn beleefde ik opnieuw.
Wat had ik gemist, waar ging er iets niet goed, wat...................................
Telkens weer trachte ik mijzelf rustig te krijgen maar op het moment dat ik mijn ogen dan sloot, kwam jouw gezicht, voelde ik jouw handen, hoorde ik jouw stem..................gek werd ik er van.
Gek van het verdriet en de pijn. Ik wilde, ik moest wat........... eruit weg!
Ik stond op kleedde mijzelf aan keek in de spiegel en schrok......................mens wat zie jij eruit. Dikke ogen (van het vele huilen), zwarte diepe randen en een bijna witte gelaatskleur.
Jemig, hij moest je zo eens kunnen zien dan..................ach wat, wat kan mij dat schelen, hij heeft mij dit gedaan, hij bezorgde me dit verdriet. De onmacht, de machteloosheid en de boosheid voelde ik als een storm in me omhoog komen...............weg, weg hier!!!!
Ik pakte mijn sleutels, wat geld, mobiel en liep naar beneden naar buiten, weg een stuk rijden, gewoon even planken.........
Ik stapte in mijn auto, startte en reed weg richting A73. Toen ik de A73 opdraaide gaf ik gelijk een enorme hoeveelheid gas (arme oude auto, het beestje kreeg er van langs) maar het kon mij niet schelen, niks kon mij schelen als ik maar die boosheid, die frustratie kwijt zou raken.
Richting Arnhem.................ik blies (denk ik) mijn wagen bijna op, alles rammelde, piepte en kraakte maar het deerde mj gewoon niet..............maar hielp ook niet..................ik wilde pijn doen, net zoveel pijn als ik het voelde en toen........................................afslag richting pompstation.
Ik stopte, stapte uit en liep resoluut naar de balie. Doet u mij maar een pakje LM light, bitste ik tegen de juffrouw aldaar (ook niet aardig maar ik was op dat moment alles behalve aardig, sorry juffrouw!). Op weg naar buiten trok ik het cellofaan er van af, smeet het papier in de prullebak, knakte het pakje open en stak een sigaret in mijn mond.................shit, geen aansteker.
Mijn auto had ik net schoongemaakt en opgeruimd dus geen aansteker. Terwijl het door mijn hoofd gonsde aansteker, aansteker ging ineens een lichtje aan.............autoaansteker en verdomt dat ding deed het ook nog. Ik parkeerde mijn wagen langs de snelweg, stak mijn sigaret aan en rookte hem met diepe halen op. Elke haal, elke teug was alsof ik jouw, mijn Meester kon treffen. Ik trapte onze overeenkomst met voeten en het kon me verdomme helemaal niets schelen. Wat kon jij mij dan nog? Nu...................nu heb ik spijt, spijt van mijn boosheid tegenover mijn Meester, spijt dat ik geld had uitgegeven aan die sigaretten en helemaal spijt dat ik naar bijna 5 weken clean-zijn mijzelf in een klap meer aandeed dan dat ik wilde.

Ik trof niet mijn Meester, maar mijzelf het hardste want nu ben ik weer terug bij af.........ik rook weer en dat is niet alleen dom maar ontzettend stom, oerstom!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home