Thursday, May 26, 2005

Gedicht Jij & Ik

“Jij & Ik?!”

Jii bent degene die ik moest vinden!
Jij bent degene waaraan ik me kon geven en zelfs wil binden!

Jij bent degene, niet perfect, maar daar heel dichtbij!
Jij bent degene, die het kan zijn in, voor en met mij!

Jij bent degene die mij raakt, zonder mij aan te raken!
Jij bent degene die het met mij compleet kan maken!

En plotseling, zomaar ineens staat alles stil,
jij bent, maar kan ook ik zijn wat jij wil?

Ben ik degene die jij wilde vinden?
Ben ik degene waaraan jij je stapsgewijs zou willen binden?

Ben ik degene, niet perfect, maar daar toch heel dichtbij?
Ben ik degene, die het je zult toelaten en toch voel je je vrij?

Ben ik degene die voorbij de twijfel, je genoeg zou kunnen geven?
Ben ik degene die een stap dichterbij mag doen in jou leven?

of wordt de stilte een oorverdovende en verwoestende oorkaan?
het afscheid waarna ieder alleen verder zal moeten gaan?


roos

25-05-2005

0 Comments:

Post a Comment

<< Home