Friday, March 04, 2005

****TIP**** Veiligheid

Naar aanleiding van mijn dagboek verhaal "De ontmoeting" kan ik me voorstellen dat een aantal lezers met gefronste wenkbrauwen hebben zitten lezen...............waarom?.................het aspect veiligheid!

Een ontmoeting met een "vreemde" oftewel met iemand waar je alleen maar mee gechat, gesms'd en gebeld hebt en waardoor je je zo maar laat oppikken, laat aanraken op de meest intiemste wijze, die je mee naar huis neemt en waar je je vervolgens door laat nemen, is nou net niet het beste voorbeeld van hoe het zou moeten zeker tav het aspect veiligheid.
Het lijkt dan ook alsof ik behoorlijk roekeloos in dit avontuur ben gestapt maar weet...........

Ik (blind) date incidenteel al heel wat jaren en heb inmiddels voor mijzelf een aantal veiligheidsmaatregelen hier ingebouwd die voor mij persoonlijk voldoende bescherming bieden.

In het algemeen vind ik -zeker als je dit voor het eerst date- dat je op z'n minst de navolgende veiligheidsmaatregelen moet nemen alvorens je gaat:

- Date de 1e keer in een openbare gelegenheid, vanuit daar kun je altijd nog de beslissing nemen
om ergens anders, of prive te gaan.
- Zorg dat je naam, adres en telefoonnummers (ook mobiel) van de persoon weet;
(controleer deze gegevens evt. via b.v. telefoonboek)
- Schrijf deze op en zorg dat je ze vindbaar in je huis achterlaat;
- Breng vriendin/vriend of zelfs familie op de hoogte van je date en waar die plaats vindt;
- Vraag of zij op een bepaalt tijdstip je willen bellen en mocht je besluiten ergens anders heen te
gaan vertel hun dat dan ook of stuur een smsje vanaf de nieuwe locatie waar je bent;
- Heb altijd een werkende en geladen mobiele telefoon bij je;
- Vertel je datingpartner over de veiligheidmaatregelen die je neemt;
(een serieuze date zal het absoluut begrijpen en juist prima vinden dat jij zo goed voor jezelf zorgt)
- Vertouw op je gezonde verstand en intuitie! Doe nooit wat je echt niet wilt hoe aanlokkelijk het
ook lijkt!

Voor het overige;
voel je je ondanks bovenstaande bij de date (om welke onaanwijsbare/onverklaarbare rede) niet op je gemak..........beeindig de date en ga!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home