Monday, March 21, 2005

De Regels...............

De regels zijn mijn houvast, zijn mijn leidraad, zijn “onze” afspraken op weg naar “onze” wensen & verlangens.

Zijn ze hard, veeleisend, eenzijdig, gaan ze te ver………misschien voor jou, voor jullie
maar niet voor ons want wij hebben ze samen bedacht, besproken en willen ze samen
beleven.

Zwart-wit op papier zegt het eigenlijk al, concreet, vaststaand, een feit………een harde afspraak.
De buitenstaander, de derde oftewel de blancolezer, leest dan ook zwart-wit en interpreteert e.e.a. met daarbij zijn/haar eigen gevoelens en emotie’s en vanuit zijn/haar eigen belevingswereld tav wat hij/ zij wil en kan en wenst mbt BDSM.

Tussen het bedenken en het bespreken van afspraken, (laat staan de daadwerkelijke uitvoering ervan) zit een verschil van dag en nacht. Het moment dat je je dat heel bewust wordt is als je de afspraken vastlegt op papier heel zwart-wit. Doch weet dat bij mij, bij ons altijd de gevoelens en de emotie’s die we hadden bij het bedenken & bespreken en hebben bij het beleven ervan, zullen terugkeren en zolang die goed voelen, komen wij alleen maar heel simpel en heel eenvoudig onze afspraken tav elkaar na en vervullen wij onze wensen.

En dat……………………………..maakt mij & ons gelukkig!



Vraagje:..... zou jij een “standaard” sublijst invullen?............ja/nee prima...........maar Ik niet!

Waarom?... Juist daarbij heb ik het gevoel hoe dan ook te moeten nadenken en mezelf te moeten confronteren met zaken die ik (nu) niet wil, niet kan en waarover ik (nu) niet eens geforceert wil nadenken of ik ze ooit wel eens zou willen of kunnen.
Vreemd, raar, gek, ………………………………………..nee, want zo denk en voel IK.

2 Comments:

Anonymous lessa{D} said...

hoi Roos...

ik heb wel een lijst ingevuld... al de allereerste keer.. toen ik nog niet eens echt op zoek was, gewoon om na te denken.. nu is het mijn 'groei document' want die lijst is aan veranderingen onderhevig.. hij groeit mee.. met mijn Meester en mij...

ik heb je log in een adem door gelezen.. :-)

groetjes, lessa{D}

11:11 AM  
Blogger Slet Roos said...

Dank je wel lessa, het maakt me blij dat je het "zo"gelzen hebt.

liefs
roos

1:00 PM  

Post a Comment

<< Home